Obsah

Dukelská ulice

S tímto textem je také důležité přečíst text o řešení okolí Zlaté stoky. Pro více informací klikněte zde

Tato ulice úzce navazuje na Masarykovo náměstí. Proto by podle našeho názoru měla být řešena podobným způsobem, avšak s postupným snižováním objektů směrem z města ven. Tato ulice také úzce souvisí s jakýmsi pomyslným „okruhem zeleně“. Na jedné straně s lázeňským parkem Bertiných lázní a z druhé strany k ní přiléhá krajina mokrých luk. Mokrá luka jsou posledním klidným koutem typické třeboňské krajiny. Tento charakter a klid je zde nutno v nepozměněné podobě uchovat. Podmínkou nové výstavby v této části tedy musí být vytvoření propojek, tedy pěších cest propojujících park za lázněmi Berta (Pro více informací o Lázních Berta klikněte zde), s částí mokrých luk. Nově vzniklá zástavba tedy musí udržovat uliční čáru, a tak vytvářet prostor ulice. Ten je podle našeho názoru důležitý pro navázání na historické jádro. Domy tedy budou navazovat jeden na druhý způsobem, jak tomu bylo v minulosti. Nemá se tedy jednat (jak by se zdálo z mapy) o jeden dlouhý objekt, ale o mnoho objektů přirozené velikosti vedle sebe. Myslíme si, že na tomto místě by bylo vhodné stavět ubytovací zařízení a též byty.  Nesmí se zde však stavět domy uprostřed parcely s velkými odstupy. Jde o vytvoření hlavní ulice, která bude přivádět pěší z vlakové stanice a odstavného parkoviště do centra města pod alejí stromů. Nemyslíme si tedy, že by tato ulice měla mít charakter zástavby typických rodinných domů. Zde se totiž podle našeho názoru jedná o městskou ulici.

V místě, kde se již dnes nachází zástavba s odstupem od ulice, je nutné vytvořit uliční čáru jiným způsobem a to tedy pomocí aleje stromů. Stromy by měly být nově vysázeny a mělo by jít o vysoké- pro krajinu typické a hodnotné- listnaté stromy. Stromy podle našeho názoru tomuto místu dodají atmosféru jakési městské lázeňské ulice. V místě ulice Dukelská, od města až ke vlakovému nádraží, budou aleje stromů po obou stranách. Od vlakového nádraží už pravděpodobně bude alej pouze jedna. To je však (stejně jako ostatní problematiku této části) nutno řešit v detailnější zastavovací studii. Ta musí být na velmi vysoké architektonické úrovni (Pro více informací o významu kvalitní architektury pro město klikněte zde), jelikož se jedná o velmi hodnotné území.

Zástavba by se tedy měla držet co nejblíže hlavní ulice a nevzdalovat se dále od centra. Za kolejemi by se již tedy neměla nově realizovat. Zde bude pouze nové záchytné parkoviště pro turisty a návštěvníky města. Pro detailní popis logiky záchytných parkovišť klikněte zde.

Do této části za kolejemi by se do budoucna měla navrátit luka. Určitě by se nemělo stávat, jak se to děje dnes u hasičské zbrojnice, že se zde staví předimenzovaný objekt.

Pravděpodobně hotelový komplex. Je to neuvěřitelné, jak mohl někdo takovouto obrovskou stavbu, podivné formy zcela překračující meze únosnosti místa zde schválit!
Doporučujeme také, až doslouží budovy hasičské zbrojnice, aby se přesunuly do průmyslové části.

Mapy: cesta na Kopeček

Mapy: prstenec zeleně kolem města

Mapy: Lázně Berta- promenáda kolem Zlaté stoky

Dukelská ulice

On-line verze:

https://trebon.cityupgrade.cz

City Upgrade